Importanta designului Benzilor de Rulare la Anvelope


Chiar daca nu va ganditi la anvelopele masinii dumneavoastra in felul acesta, ele sunt niste importante accesorii ce nu numai ca va transporta in siguranta peste tot dar si infrumuseteaza si finiseaza designul autovehiculului. Daca v-ati ales bine setul de anvelope, ele vor trebui sa ofere tractiune, aderenta, suspensie, capacitate ridicata de franare, performanta si nu in ultimul rand sa arate bine. Poate la prima vedere toate benzile de rulare depe suprafata anvelopelor, par la fel, insa este important sa stiti ca, in realitate ele nu sunt identice, iar micile diferente sunt responsabile de o functionare corecta a anvelopelor masinii, in mers. Designul benzilor de rulare, indiferent ca priviti o anvelopa de iarna sau de vara, sunt cele ce ofera securitate, control total al masinii si costuri scazute la consum. In ceea ce priveste drumurile efectuate pe carosabil umed, anvelopele de iarna sunt proiectate sa fie folosite atunci cand conditiile meteo sunt nefavorabile iar asfaltul rece. Cu cat numarul de canale de la suprafata benzii de rulare va fi mai mare, cu atat apa de pe jos va fi pompata mai departe de suprafata de contact anvelopa-drum, de unde rezulta o aderenta mult mai ridicata. 

Model de anvelopa

Forma si dispunerea benzilor de rulare de pe suprafata anvelopelor dumneavoastra conteaza si ea, de forma simetrica, asimetrica sau directionala depinzand cat de repede apa va fi eliminata din calea anvelopelor, in mers. Nu uitati nici de lungimea canelurilor in raport cu anvelopa caci este importanta deoarece ajuta stocarea si pomparea apei in momentul contactului cu solul si ultimul aspect dar nu cel din urma, este strierea care imbunatateste tractiunea in conditii de gheata sau ploaie, lamele subtiri din cauciuc ajutand marginile si canelurile la scurgerea rapida a apei sau a zapezii topite. Cu cat anvelopa poate deplasa mai multi litri de apa pe secunda datorita modelului benzii de rulare, ea este mai buna si mai sigura. In ceea ce priveste drumurile efectuate pe carosabil uscat, anvelopele au nevoie de rigiditate a profilului benzii de rulare pentru a va oferi un control precis la schimbarea directiei de mers. Astfel, pe un carosabil uscat se recomanda un profil plat cu umeri patrati, ce asigura stabilitate in curbe si o frecventa redusa a lamelelor in banda de rulare, astfel incat cantitatea de cauciuc ce intra in contact cu solul sa fie cat mai mare pentru a creste aderenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu